Dane techniczne

Dostęp do PHP

W panelu administracyjnym możesz samodzielnie ustawić odpowiednią wersję PHP do obsługi Twojej strony www.

Bazy danych MySQL

Każdy użytkownik poprzez panel administracyjny posiada możliwość samodzielnej konfiguracji bazy danych MySQL i zarządzania nią przez phpMyAdmin dostępnym w panelu administracyjnym.
W razie potrzeby jest również możliwość dostępu do bazy danych bez konieczności logowania się do panelu administracyjnego.

W takim wypadku do phpMyAdmin można zalogować się z adresu:
https://phpmyadmin.ibe.pl

Statystyki oglądalności stron www

Statystyki oglądalności stron www dostępne są pod adresem:
http://nazwa domeny/plesk-stat/webstat/

Czyli przykładowo aby obejrzeć statystyki stron znajdujących się pod adresem www.ibe.pl należy wejść na adres
http://ibe.pl/plesk-stat/webstat/

Statystyki dostępne są również poprzez łącze szyfrowane: należy na początku adresu zamiast http wstawić https – w tym wypadku pojawi się informacja o certyfikacie witryny, który należy zaakceptować.

Istnieje również możliwość skonfigurowania dostępu do statystyk na hasło. Dzięki temu dostęp do tych informacji będą miały tylko upoważnione osoby. W tym celu należy zalogować się w panelu administracyjnym jako użytkownik domeny a następnie w ustawieniach hostingu zaznaczyć opcję „Statystyki stron dostępne jako katalog chroniony hasłem”. Aby obejrzeć statystyki należy podczas logowania użyć loginu i hasła dostępu przez ftp.

Konta na serwerze FTP

Konto FTP umożliwia natychmiastowe umieszczenie wykonanych stron na naszym serwerze oraz ich późniejszą aktualizację. W ten sposób można samodzielnie decydować, kiedy opublikować bądź zmienić istniejące strony WWW.

Do zalogowania na serwerze poprzez program FTP wymagane są takie dane jak: login, hasło oraz nazwa hosta.

Aby zarządzać na serwerze plikami odpowiadającymi za serwis internetowy można także zalogować się bez konieczności posiadania programu FTP. Najprostszym sposobem jest wejście na stronę internetową o adresie ftp://www.nazwa_domeny – proszę zwrócić uwagę, że na początku adresu jest ftp a nie jak zazwyczaj http – oraz podanie odpowiedniego loginu i hasła.

Dostęp FTP do wydzielonego katalogu (użytkownik sieci)

Za pomocą tej funkcjonalności można założyć konto FTP, które umożliwi dostęp wyłącznie do jednego wybranego katalogu w obrębie przestrzeni przeznaczonej na publikację stron WWW. Jest to doskonałe narzędzie dla współpracowników, którzy np. przesyłają pliki i dane, a nie powinni mieć dostępu do całego konta. Dzięki temu odbiorca ma dostęp do plików przeznaczonych tylko dla niego.

W celu stworzenia „użytkownika sieci” należy zalogować się do panelu administracyjnego (oczywiście jako użytkownik posiadający odpowiednie uprawnienia).

W dziale „Strony WWW i domeny” pod ikonkami z główną funkcjonalnością tego działu klikamy link „Pokaż zaawansowane operacje”
wybieramy opcję „Użytkownicy sieci” > nowy użytkownik
Podajemy nazwę użytkownika – będzie to login
Podajemy hasło i w drugim polu potwierdzamy hasło

W celu zapisania zmian klikamy przycisk „OK” i konto jest skonfigurowane.

Można korzystać z tego konta za pomocą programu do FTP, wtedy logujemy się podając następujące dane:

login: podany podczas zakładania konta
hasło: podane podczas zakładania konta
host: nazwa_domeny (bez www)

Można także korzystać z takiego konta bez konieczności posiadania programu FTP. Najprostszym sposobem jest wejście na stronę o adresie ftp://www.nazwa_domeny – proszę zwrócić uwagę, że na początku adresu jest ftp a nie jak zazwyczaj http – oraz podanie loginu i hasła podanego powyżej.
Pojawi nam się okno reprezentujące wydzieloną przestrzeń na dysku serwera. Pliki, które mają być przesłane kopiujemy w to okienko a następnie odbiorcy plików przesyłamy dane pozwalające się zalogować na to konto – należy wejść na adres:

ftp://www.nazwa_domeny

oraz odpowiedni login i hasło.

Odbiorca po zalogowaniu może skopiować pliki przeznaczone dla niego na dysk komputera lokalnego.
Należy pamiętać aby później kasować pliki znajdujące się na takim koncie po to aby nie blokować miejsca na dysku.

Warto korzystać z tego typu kont przy przesyłaniu dużych plików zamiast wysyłać je pocztą elektroniczną, dzięki FTP pliki są wysyłane dużo sprawniej.

Nasze serwery DNS

Posiadając wykupione u nas konto hostingowe można samodzielnie dodać do niego domenę.
Jeśli domena została zarejestrowana u innego operatora wówczas należy skierować ją na nasze serwery. Operacja ta jest inaczej nazwana zmianą delegacji domeny. W panelu obecnego rejestratora domeny należy podać nazwy naszych serwerów dns:

  • dns1.ibe.pl
  • dns2.ibe.pl

domena zacznie być obsługiwana przez nasze serwery po upływie około 24 godzin potrzebnych do propagacji zmian w sieci – delegacja domeny

Jeśli wykupiłeś domenę u innego operatora polecamy Ci oprócz delegacji domeny również wykonanie transferu Twojej domeny do IBE.pl – transfer domeny